Spørsmål vedr tomme Lego esker

Takk for sist til de som var på KH2015 i Solbergelva - veldig hyggelig å møte dere alle sammen!! :smiley:

Dernest: Hva gjør dere med alle de tomme legoeskene, etter å ha bygd sammen eks antall sett? :wink:
Har hittil oppbevart mange av våre esker, i de minste de til alle de store/spesielle settene, på loftet, men nå har de blitt “kastet ut”.
Er’kke så lett å kaste ting når man er en samler vet… fnis :wink:

Tenker logisk sett at de bør kastet, men hva gjør dere andre med dem? :slight_smile:

Sender lego jeg selger i dem. Tar vare på eskene til de dyreste settene.

Jeg kaster.

Her kastes de. Selv om esken er verdt noe for noen som ønsker å kjøpe, er planen vår å beholde legoen. Og eskene er jo ikke lenger i fine sorteringsrom som de var på 80-tallet :smiley:

Beholdes på de store settene, men siden det er de eneste jeg kjøper så beholde egentlig alle :laughing:

Kaster alle, i en del tilfeller allerede på parkeringsplassen i Billund grunnet plassmangel i bilen. :stuck_out_tongue:

De store blir tatt vare på en stund men ender stort sett å bli kastet etter hvert.
Små går fort i søppelen.

Jeg ser det er flere som selger tomeskene på Bricklink.
Selv så kaster jeg eskene straks innholdet er tatt ut.

Jeg er så gal at jeg tilogmed kaster de plastposene som LEGO bitene er pakket inn i :wink:
Men klistremerker og tomme ark hvor klistremerkene har vært, tar jeg vare på fordi man kan bruke det hvite som er rundt klistremerkene til for eksempel sprosser på vinduer…

Eneste eskene jeg har beholdt er de som fulgte med når jeg kjøpte modulærhusene. Men de tar opp mye plass egentlig da…så ser ikke bort i fra at de forsvinner eller iallefall blir flatpakket ved neste rydding i boden.

Kaster de fleste, men har tatt vare på større esker (f. eks. The Simpsons House, Tower of Orthanc) og noen andre spesielle esker (bl.a. Mini Cooper).

Kastes, men det hender jeg klipper ut “innholdslista” på de store settene (en av kort-sidene på pappeska) og legger sammen med byggeanvisningen.

Kjekt å ha hvis man skal lete frem det man trenger senere.

Man finner jo den innholdslista på nettet, men det er jo kjekt å ikke måtte fyre opp pcen for alt man skal gjøre.