Tjølling i helga som var

Daws, I drenge og piger!
Og kor va Dokker?
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2807400
Andre bilder senere (denne framkallinga…)
Hilsen
Micha

Jeg var innom der en tur i går, hadde med meg to små nevøer og de var helt i 100 Smile Palasset var et imponerende syn. Var bortimot halvpris for lego i naborommet så ble med noen esker derifra Smile Hvem fikk publikumprisen? Ble det Bart Simpsons?

Ikke invitert! Wink

Gleder meg til å se Katarina-palasset! Det ser skikkelig fint ut! Laughing

Daws, I drenge og piger!
Æ kom uten invitasjon.
Siden æ hadde besøk av noen med hurtige kameraer:
Det riktige bildet fra avisa:

SÅ noen andre:

Æ kunne spikke noen flere trær med palmeblad. Nå tenkte æ at slike blad ikkje passer så bra, men det ser litt spinkelt ut.
Taket mangler for å kunne se innmaten (mosaikkvegger o.l.).
Vi brukte tre VW-busser pluss en henger, men da var noen esker med tog (Tibet-toget, bl.a.) også med.
Det var altså meget vanskelig med de togene: tunge og lange. Fire motorer, men iblant sa nettet nok er nok. Vi prøvde også med to trafoer.
Andre tog med l over tjue lette vogner gikk fint.
Hilsen
Micha

Holy schmoly! Tror ikke vi kommer til å problemer med å fylle opp plass på LEGO World! Smile
Fantastisk, Michael!

Å hærre!
Tror Lilleby får plass i ene hageseksjonen der:P Skakke klage mer over at den er for stor!
Nevnte i en annen tråd at du må ha et “seriøst LEGO budsjett”

• Det trekker jeg herved tilbake, for det blir for beskjedent… Og hvor har du kjøpt ale dette da? Bricklink?

Hmm, det palasset dekker sikkert flere kvadratmeter enn hva enn gjennomsnittsby i de amerikanske LUG’ene gjør. Og så kommer den lite diskré “kjøkkenhagen” i tillegg da.
Eneste som mangler er turister - stor og flott som palasset er så synes jeg det mangler liv (av det lille jeg har sett, mind you). Jeg har nevnt dette i trådene til DNLs MOCer, at det er den lille gnisten av liv som gjør det hele virkelig interessant. Folk ser først den første, så den andre, og så begynner de å se detaljene i helheten.

Daws, I drenge og piger!
Æ har begynt å samle på lyseblått lego for tre år siden, rotekasser her og i Tyskland, pluss bytte med andre rotere, littegrann i BL, mest takhjørner, bruktkjøp. (Min sønn har funnet en stor bruktbutikk med Lego og lego og Lego og COmics i Hamburg.)
Med hage er det vel 6,80 x 2,20 e.l. (Men æ har ikkje bygd to sidefløyer bakover og har litt grønn igjen…)
Det E folk der, ikkje turister, men tidsriktig kledde (nesten) minifigs (som egentlig er dobbelt så stor som “målestokken” av bygget. (Noen med masse 4x4 runde legoer?) dvs ridder-frøkner og ombygde sjørøverhøvdinger og kelnere. Dette er 1700talls bygninger. Det nestbeste bildet av det virkelige palasset fant æ etter at æ var ferdig:

Hilsen
Michael