Trær

Oppfordring til de som skal være med på utstillinger om at vi lager flere trær til å ha med i en lay-out. Sett litt gjennom bilder fra utstillingen vår i Letohallen og det blir litt goldt uten vegetasjon. Confused

Hvordan vill vi ha det ?og hvor finner vi best deler til en hyggelig pris?

Trær kan man lage mange varianter. Tror ikke det er ønskelig med bare en type. Titter man litt på brickshelf er det mange gode forslag. For eksempel er det noen som har lagd grantrær av mange palmeblader rundt en stamme. Gran og furu og bjørk er sikkert n0oe vi kommer til å trenge. Wink

Ehm…apropos trær, busker, palmer og alt mulig mulig grønt i LEGO. Er det ikke mulig å få kjøpt lenger? Jeg husker selv at det på 1990-tallet fantes egne sett med trær og gjerder. Det var visstnok ikke så mange trær, men likevel… Hvor tok de settene veien?

Settene har nok tatt den tunge veien ut av det ordinære sortementet. De har blomster og gjerder og de små grantrærne i Shop@Home.
Ellers så tilbys det et bredt utvalg av trær og blomster i Bricklink, både løst og i de gamle settene, så det er å få kjøpt for den som vil ha, bare ikke i butikken lenger.

Sniffanolia wrote:
Ehm...apropos trær, busker, palmer og alt mulig mulig grønt i LEGO. Er det ikke mulig å få kjøpt lenger? Jeg husker selv at det på 1990-tallet fantes egne sett med trær og gjerder. Det var visstnok ikke så mange trær, men likevel... Hvor tok de settene veien?
Sett fra slutten av 90-tallet er forlengst ute av butikk (med unntak av grunnplatene uten vei), Lego har de siste 10 åra hatt stor tro på nyheter og hurtig gjennomkjøring av sett Crying or Very sad Heldigvis finnes trær og slik på Bricklink og vel også på Lego factory (sitter på en flashløs boks og får ikke sjekka detaljer), og S@H skal jo åpne for Norge any day now! aj-ml

Det har det vært mulig å kjøpe i de butikkene som har hatt løs lego til salg, mener jeg.
Har ellers kjøpt noen poser med trær og annen vegetasjon når jeg har vært innom Legoland (sist i Tyskland)…

Vær litt kreative: Creating trees and foliage, not just for deities any more

Joda, jeg kan saktens bygge trær av brune og grønne klosser…bare så synd at jeg ikke har sett dem i en eneste butikk. Ikke kan jeg bestille fra nettet heller.
Men det haster ikke så veldig med å løse dette problemet med trær. LEGO’n min er jo som kjent ikke til min disposisjon for øyeblikket.

jeg har måttet lage ny bruker men det er fortsatt meg heh…
vel,når jeg var i lego land billund(jar vært der endel Very Happy)
solgte de MASSE trær og planter og edderkopper.
jeg kjøpte ;D

OK, jeg kan godt dra (les: stikke av) til Legoland, de har jo tross alt 40-års-julbileum, for å kjøpe trær og planter. Edderkoppene styrer jeg unna, tror jeg…