Vel, NÅ er jeg iallefall misunnelig, en sånn henger har jeg alltid ønsket meg (en ekte en da riktig nok ) Bre bygget, har du loddet sammen lyset i den selv?
Faren min er elektro ingeniør, og laget fler små programerebare kretskort til meg, som
jeg kan velge programmer ved å vri en bryter.
Prosessoren har 8 utganger, altså 8 LED, og jeg kan styre hver LED.
Selve hovedkortet er lite, ca 2x4 cm
I modellene mine er ingenting av legoen borret eller defekt. Kun brukt deler som jeg kan tre
dem gjennom. Diodene får jeg tredd gjennom en technic-pin, selv om alle LED er lukket
med araldit for å beskytte dem og loddinger.
Noen kretskort har ledninger opp til 30 cm, som jeg har brukt på f.eks. 42009 mobilkran, for
å kunne blinke bak og forran.
Denne f.eks har 2 RGB, så jeg kan velge farger på dem i programmene. Disse diodene er litt
større enn enkel hvit. Men, samme størrelse på kretskortet
Det tok ganske mange timer å lage hvert set. Jeg spurte han om det var mulig å lage og evt
selge noen til Brikkelauget. Men, med kostnader på komponenter, LED osv + alle timene med
jobb sa han det verken var lønnsomt eller tidsmessig tilstrekkelig
Men skal prøve å overtale han å lage 4-5 stk til etterhvert Vi får se om det ramler noen ut
i forumet her om det er noen til overs
Andrew, jeg har jo sett mange av dine modelle stå og blinke samtidig, veldig imponerende. ikke mindre imponerende med dette du viser her. Brick on!
Baard