Utstilling hos Spillhuset Bergen lørdag 28. januar 2023

Vi er invitert til å stille med utstilling hos Spillhuset i Bergen lørdag 28. januar! Allerede er det flere medlemmer som har sagt seg interesserte til å stille opp, men vi har plass til flere. Ellers er alle selvsagt velkomne til å stikke innom som besøkende, det koster ingenting. Utstillere kan ta med akkurat det de ønsker, men alt spill-relatert er selvsagt strålende å ta med siden vi er på Spillhuset.

Opplegget blir det samme som sist vi var der, vi får et relativt romslig rom (samme som sist) og Spillhuset ordner bord osv. Jeg har duker, beachflagg og sperrebånd/stolper. Tidsrommet er foreløpig satt til 14-17, men jeg ser for meg at vi bør kunne ha utstillingen stående litt lenger (f eks 13-1730), ellers blir det mye transport og rigging for bare 3 timer. Avklarer dette med Spillhuset og oppdaterer her når det gjelder oppmøtetider osv (vi bruker fort 1 - 1,5 time på rigging osv). Undersøker om vi kan få støtte til lunsj og parkering for de som trenger det.

Oppdatering: vi slipper inn kl 12 for rigging og huset åpner kl 13. Fint hvis de som er med kan møte presis, da det erfaringsmessig tar litt tid å rigge.

Gi en lyd i denne tråden om du blir med! Ser fram til å treffe klossevenner igjen!

1 Like

Satser på å komme, ja :slight_smile:

1 Like

@Lazze @laphroag @Skremt @Skriblez @Lille_My @Flameboy - noen av dere som har anledning? Har snakket med noen av dere utenom, men fint om dere noterer det i denne tråden også. :slight_smile: Alle andre i området er selvsagt også velkomne til å hive seg med! Om det er ferdige sett, MOCs, MODs spiller ingen rolle. Vi må bare koordinere litt slik at vi ikke går tom for plass slik vi gjorde sist. Luksusproblem I know, men greit å slippe å drasse med modeller man ikke får stilt ut likevel. :slight_smile:

Vet ikke om klarer bygge opp igjen Koopa i tide. Den gikk i stykker i julen. Skal bygge den opp igjen med technic skjelett. Har bare en Groot og en power up sopp som MOC fore øyeblikket.

1 Like

Jeg deltar

1 Like

Ta gjerne med de to MOCene! Rekker du ikke Koopaen så kommer det flere anledninger.

Jeg har planer om å ta med den store Bowseren og div annet Mario-relatert, et par UCSer, Tallneck, Sonic-settet og forhåpentligvis et par MOCs. Håper @laphroag kan stille med NESen ellers kan det være jeg bygger opp min egen også.

Da minner jeg om utstillingen vår kommende lørdag på Spillhuset Bergen.

Det blir ingen veldig detaljert layout-planlegging, men jeg setter stor pris på om dere som har planer om å komme som utstilliere kan estimere ca hvor mange bord dere trenger. Har bedt Spillhuset om å få samme type bord som sist og det var en type sammenleggbare konferansebord på ca 50x120 cm om jeg husker rett. Setter også pris på beskjed hvis noen av dere som er listet under vet at dere ikke kommer likevel, det hjelper også på planleggingen.

Oppdaterer denne posten etter hvert, dere korrigerer hvis dere trenger mer/mindre:

Svein Tore: 3-4 bord
@laphroag : 3 bord (NES kan stå sammen med annet Nintendo-stuff)
@Pitch og @orjpettersen : 2-3 bord
Midt i rommet: 2 el 4 bord (ting som beveger seg / Technic - Per Ove kommer med Rubiks kube maskin?)
@hazel : 4 bord
@Skriblez: 2-3 bord inkl DOMMEDAGSMASKINEN ™
@Flameboy: plasseres sammen med Svein Tore sitt

I tillegg kommer det antagelig en kar som var innom byggesamlingen i går med LEGO fra 70 og 80 tallet, dette bør vi vel sette av et bord til også.

Bordene vil i hovedsak stå langs vegg, men vi har mulighet for å sette en begrenset mengde bord midt i rommet hvis man har modeller som bør sees fra flere kanter.

Som sist stiller jeg med svarte duker, sperrebånd / stolper, Brikkelauget beachflagg og flyers. Har også noen ikke rør-skilt. Hvis Spillhuset er samarbeidsvillige så kan det tenkes at jeg rigger dette kvelden før.

Jeg trenger 2 bord til Monster Fighters. I tillegg ett bord til 2 MOCS og Nintendoen. Tar vel også med Rubiks kube løseren. Ser helst at denne kan stå i nærheten av en stikkontakt eller i det minste slik at man får trukket en skjøteleding til den.
Sjekker også i løpet av uka om det er mulig å redde Dune MOCen.

1 Like

I forbindelse med denne utstillingen vil vi gjerne be om en liten tjeneste. Vi ønsker at Spillhuset Bergen skal kunne ha en stor haug med LEGO stående permanent til glede for store og små byggere for fremtidige arrangementer. Pr nå har de litt, men trenger mer utvalg - spesielt basisklosser! Så dersom det er noen som sitter på noen løsklosser (andresortering er OK, men det bør være i god nok stand til å bygges med) eller ukomplette sett man ikke har bruk for lenger, ta det gjerne med og gi til Spillhuset. Alt hjelper! Som en bonus kan vi friste med en liten LEGO-premie vi trekker ut blant dere som kommer innom på lørdag og donerer klosser!

For å være helt ærlig er jeg veldig usikker på hva jeg skal ta med… men hvis bordene er 1x1 meter skal jeg vel klare å fylle to. Sign me up!

1 Like

Bordene er antagelig 50x100ish så da setter jeg av fire til deg.

1 Like

Liten update her, har snakket med sjefen på Spillhuset (Maria).

Jeg stiller på huset kvelden før for å rigge (fredag kl 18) og får hjelp av en av de på huset. Da skal de ha skrellet rommet for møbler og det eneste som står igjen er en svær danse-spill-maskin i det ene hjørnet der Koopa’en stod sist.

Vi får ca 20 bord tilgjengelig på en pall og jeg setter opp disse + legger på duker. Satser på å merke de med navnene til de som har meldt inn at de ønsker å stille ut, så får dere heller ordne endringer med nærmeste nabo.

I samme slengen gjør jeg klart alt Brikkelauget-utstyret (beachflagg, sperrestolper osv) slik at vi bruker minst mulig tid på det lørdag. Vi kan bruke rommet ved siden av (som nå er en festsal) som avlåst lager. Ønsker derfor at det meste av personlig utstyr, tomgods osv settes inn der under utstillingen.

Oppmøte - ber om at dere er på plass ved inngangen på gateplan senest kl 12 så går vi samlet inn. Vi får kaffe og te tilgjengelig på rommet ettersom kafeen og hovedsalen er avstengt den dagen pga lukket arrangement. Utstillingen varer i utgangspunktet til kl 17, om noen må gå tidligere er det fint om dere sier fra - da kan vi plassere dere på enden av en bord-rekke. Pauser avtaler vi bare underveis, vi må bare sikre at vi er nok folk i rommet til enhver tid.

I 16-tiden foretar vi en liten loddtrekning blant de som har vært innom og donert LEGO, vinneren får et lite Creator-sett.

1 Like

Hei, eg kommer :slight_smile:. Har ingen mocs, men har ferdig Harry Potter og Hermine, og kanskje noen andre sett som folk kan like :slight_smile: . Passer kanskje best for meg å ta det med på fredag ettermiddag (18.00), da eg jobber noen skritt unna nå :slight_smile: .

1 Like

Supert, da er det bare å komme innom fredag.

Har bare en Groot og en power up sopp. vil tro ikke tar mer enn ett halvt bord

1 Like

Awesome! Det blir en del Nintendo-relatert denne gangen, så tenker vi plasserer alt dette samlet - setter derfor ikke av noe eget bord til deg i første omgang.

Usikker på om jeg rekker det til klokka 12, men kommer så fort jeg kan.

Da ringer du bare meg når du er der så fikser vi.

Eg er på vei med buss, men blir også litt for sen. Gi en lyd om eg skal ta med meg noe fra butikken på veien (noe småmat/snacks?).

Tusen takk til alle utstillere! Vi var hele 7 stk hvorav én etter hvert blir nytt Brikkelauget-medlem. Vi hadde tidvis masse besøkende innom så det ble mye LEGOprat. Spillhuset spanderte pizza på oss og det settes selvsagt også pris på.

@Pitch takk for omtanken med snacks / voksenbrus osv - jeg tenker vi godt kan ta en adults-only samling etter hvert der de som vil kan konsumere noen pils til byggingen. 2. etg å Café Opera tror jeg kan være et bra sted til dette formålet.
Et forbedringspunkt til neste utstilling er uansett å ha litt frukt / snacks / drikke tilgjengelig til utstillere, det håper jeg vi har penger til ved neste anledning.

Vestland Byggelaug har fått seg en Facebook-side (Vestland Byggelaug) og der har vi lagt ut litt bilder fra arrangementet. Minner om at VB er å regne som en slags branch av Brikkelauget, men vi håper altså etter hvert å ha en egen økonomi gående slik at vi kan dekke noen av utgiftene folk har ifm utstillinger osv. Ser også for meg at det kommer andre perks etter hvert om budsjettet tillater det.

2 Likes