Utstillingstingish i Trondheim

…hadde det vært mulig å få til?
Jeg har lite LEGO å stille med, bortsett fra et par-tre hundre originalsett, men et mulig lokale samt motivasjon skal jeg klare å hoste opp;)
Starter helt på bar bakke her, aldri vært med på no LEGO messe/utstilling, men tenkte om man legger ting på en lav terskel er det kanskje mulig å få til noe som kunne vært ok for et par hundre store og små Trondheimere og komme innom en dag?
Vet det er flere her inne som bor i Trondheim, hva tror dere?

Tenker du på en utstilling ene og alene av og med Brikkelauget?

Tja, si det. Egentlig tenker jeg ene og alene noe som inneholde LEGO. Om det er “medlemmer” kun fra Brikkelauget eller om det er andre LEGO byggere i Trondheim som har noe å bidra med er kanskje ikke så viktig.
Slo meg bare når jeg så på bildene fra det arrangementet noen her inne nettop var på, at det hadde vært artig å fått til noe i Trondheim - som ikke krever alt for mye. Skal tenke litt mer for å kunne komme med mer konkrete tanker…om jeg finner non:)

dette virker kult, selv om jeg ikke bor i trondheim, eller i nærheten i det hele tatt, kunne jeg tenke å ta meg en tur opp. hvis jeg kunne årne reise og noen og sove hos hadde jeg blitt med.

det er en fantastisk god ide. jeg kunne kansje stilt med noe middelalder lego.
Markus.

Hmm, kanskje jeg kan stille med noen av mine “bevegelseskonstruksjoner”. Forhåpenligvis blir ikke dette nå i høst, jeg trenger tid til å bygge, mye er revet eller ligger som halvferdige prosjekter.

jeg har en by jeg holder på med… mangler mye enda men kan stille det som er der… å noen halvferdig technic…
så dette må følges med på ja…

Det å gjøre noe i Trondheim kan være spennende, men skal noe sånt bli mer enn et møte der vi treffer hverandre og viser hverandre modeller vi lager bør jo en utstilling som blir besøkt av folk! Og da blir utfordringene å få folk til å komme, og det er ikke alltid like lett Sad
Vi vil nok fort være velkommen inn i et større arrangement hvis noen drar igjen en eller annen form for messe, men så vidt jeg vet om finnes det ikke noe på gang (Trondhjem Modelljernbaneklubb har av og til hatt noen jernbaneutstillinger på Nidarvoll skole, masse jobbing i forkant, men brukbart besøkt. De har dog ingen konkrete planer om ny utstillingshelg iflg deres hjemmesider).
Alternativt kan man ha en mer åpen greie, med rolig bygging og ikke så store visjoner for hva som blir stilt ut. Da kan man ikke regne med store flokker med besøkende, og det er fremdeles fort himla mye jobb å gjennomføre… (- jeg høres kanskje litt kynisk ut her, men vi har i sin tid lempa ned mange kubikk med Lego til kirka der vi vanker for at totalt 7 mennesker var innom og bygde og kikka litt, det var fort 2x2-3 timers jobbing på hver sjel, og ikke akkurat en inspirasjon til videre forsøk!).
Jeg har nok mer tro på at vi først samles til et sosial møte og prates, idemyldrer litt og så evt. finner ut at vi synes det er greit å orge oss i et par dager og viser oss fram et eller anna sted - for alt jeg vet kan det hende at feks. Vitensenteret vil synes det er fint om vi har en utstilling hos dem ei helg, de har flere klasseromstore rom som brukes til utleie, og der får vi i allefall automagisk en del folk innom… Smile
Jeg skal se på kalenderen min nå mens vi er på ferie og komme tilbake med et forslag til møtedato om ei ukes tid - så kan folk tenke på mulige løsninger på hvor og hvordan man kan treffe folk med ei utstilling så lenge? Laughing
aj-ml

Et relativt løst og lite ferdig forslag fra min side, så artig at folk kommer med tilbakemeldinger og syns at dette kunne vært no - i en eller annen form.
aj-ml, jeg opplever det fornuftig kynisk. Du kommer med svært gode innspill, og timeplanen min (ikke for å fremstå så alt for busy, men dere vet…) er såpass full at jeg absolutt ikke har tid til å bruke tid på noe som ikke gir oss det vi ønsker tilbake.
Syns det med vitensenteret er en svært god ide. I min naive verden tror jeg også at det er mylig å få med adressa (eventuelt andre media) til å lage redaksjonell omtale om dette.
Noen her inne som kjenner noen som jobber på vitensenteret?
Om jeg prøver å ta kontakt med de for å høre stemninga på no slikt (med litt mer konkret plan en det vi har pr dd;), hvem her inne kan jeg ta en prat med slik at jeg kan ta henvendelsen min som representant for Brikkelauget, ikke privatpersonen Harald? Lettere å få til noe om det er en “organisasjon” som henvender seg enn en “person med noen LEGO venner”Wink