Villa Eden

Villa Eden er et nesten litt påtrengende fornuftig funkishus, nyoppusset og utstyrt med diverse installasjoner for fornybar energi. Det innbyr også til en særdeles miljøvennlig livsstil i form av kompostering, fruktdyrking, biehold og høns. Modellen er laget til Megan Rothrocs nyutgivelse, The LEGO Adventure book, vol. 3.

Villa Eden by birgburg, on Flickr

Taket har blomstereng, bikube for å sikre fruktpollineringen, vindturbin, solcellepanel og anlegg for vannoppvarming.

Villa Eden - roof by birgburg, on Flickr

Kan åpnes på framside, bakside og tak.

Innendørs er det særdeles smakfullt innredet med skandinaviske designklassikere (kjøpt brukt, selvfølgelig) :slight_smile:

Flehe bilder her: https://www.flickr.com/photos/birgburg/albums/72157656802628673

Birgitte

Smakfullt, enkelt, og samtidig flott!
Fin MOC
Gratulerer!

Kult med så mye detaljer rundt omkring

Stilren og flott! Gleder meg til boken kommer, eller rettere sagt: jeg gleder meg til guttungen på 11 får den, han elsker de to første :smiley:

Fantastisk kreativt!

Minner meg om Poiroits hus overtatt av Miss Marple som har plantet rundt hele huset :smiley:

Kult og flott hus.
Viste ikke at det var flere kjente med denne gang. Har boken på vei.

Takk folkens! :smiley:

Kristin: Skikkelig bra beskrivelse, jeg skjønner akkurat hva du mener!

Birgitte

Ahh du er så flink med detaljer, igjen! :smiley:

Utrolig stilig og heftige detaljer.
Historiene rundt dine byggverk er prikken over i en.

Stilrent, flotte detaljer og holder den samme fine/gode birgburg standaren vi kjenner :smiley:

Imponerende! :slight_smile:

torbjose

Takk igjen! :smiley:

Litt om alle detaljene.

Da jeg startet på dette prosjektet hadde jeg en ide om at det skulle være en realistisk modell i en karakteristisk arkitektonisk stil (skikkelig barnevennlig utgangspunkt :wink: ), og hadde egentlig bare tenkt litt vanlig hage og de tekniske installasjonene på taket. Jeg elsker jo sånne streite hus, men da jeg viste modellen til konsulent L@go ble den beskrevet som kjedelig, og det var faktisk helt riktig :slight_smile: . Derfor har jeg smørt på med så mye detaljer som mulig, både for å få det til å se mer spennende ut og fordi det er lettere å lage en historie i boka hvis det er flere gjenstander og tema å ta tak i. Jeg tror det var et smart trekk… :slight_smile:

Veldig kult hus med mange fine løsninger!
Snasen innredning i 1. etg. der; likte spesielt stolene. :slight_smile:

Nå var jeg ikke så direkte, altså. Jeg pakket det inn i masse utenomsnakk, slik vi sørlendinger gjerne gjør, og prøvde så godt jeg kunne å framstå som høflig og forsiktig. Men essensen i mine meninger er riktig gjengitt.

Må si meg meget enig med kommentarene ovenfor. Det som spesielt appellerer til meg, er at det lar seg gjøre å sette navn på møblementet i første etasje: lampe fra Ph-Design, Fritz Hansen-stoler, Jøtul-ovn osv. Eller, det er det jeg tror det er?

Uansett; meget, meget flott byggverk. :smiley:

WOW :open_mouth:

LEGO bør seriøst begynne å produsere dine verk. Dette er kunst!

Utrolig fint :slight_smile:

Lækkert!

Hva? Enda mer skryt? :smiley: Tusen takk!

Ja, jeg hatt det moro med å lage designklassikere. Lampen har modellnavn PH 0,05 og stolen er en blanding av Arne Jacobsens sjueren og mauren. Den har fått navnet ANT7. Ovnen har ikke noe spesielt forbilde, bare en sånn moderne, rentbrennende vedovn - lekkert uttformet, selvfølgelig :slight_smile:

Det så jeg ikke, men etter litt ekstra googling, ser jeg det tydelig! Kult!