Bygger for tiden et Western-tog. Foreløpig en del igjen på lokomotivet, men vognene begynner å bli ferdig.
Er mitt første forsøk på å lage et eget tog, så mange nye erfaringer her. Synes lokomotivet blir litt lavt i forhold til vognene, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.
Dette er den første vognen, en godsvogn som blant annet skal inneholde batteriboksen.
Vogn nr. 2 er kombinert postvogn og i passasjer-vogn.
Passasjervogn.
Caboose
Noen som har noen tips på veien? Deler er bestilt, så kommer bilder etterhvert ferdig bygd. Skal også ha litt klistremerker her og der.
Ja, er til den konkurransen på Eurobricks, men skal selvfølgelig også tøffe rundt på layout jeg planlegger på verandaen.
Bra dere liker vognene da jeg ser meg foreløpig ferdig med disse. Er dog interiør igjen. Har bestilt en del glass, stoler, cowboyer, pistoler, gull, brev og litt sånt som skal krydre innendørs.
Når det gjelder lokomotivet så skal det ha fire store hjul så det blir en 4-4-0. Skal også ha på en diger lykt foran, en stor pipe og et par andre ting som stikker opp på toppen.
De fire store hjulene er fra BigBen bricks. Skulle gjerne ha disse i rødt, men har de selv kun i sort. Om det er noen som har disse i rødt og vil selge de til meg (eller bytte mot mine svarte) så gi gjerne beskjed!
Flotte vogner som jeg virkelig syns du skal ta neste skritt og bygge med virkelig klosser Lokomotivet er under arbeid forstår jeg, men er ikke vilt begistret (enig med Fonix at du må bruke andre hjul og ser at du skriver at du skal ha større hjul som gjør den noe bedre)…
Klosser er bestilt, så hele toget skal bli bygget. Er heller ikke veldig fornøyd med lokomotivet, var egentlig derfor jeg la det ut for å se på reaksjonene. Tror jeg får testbygge det litt med litt ordentlige klosser, mulig ting blir lettere å få fint da!
Supert! I kveld er flere deler bestilt til loket, som jeg nå har kommet litt lenger på. Fortsatt en del igjen som jeg tror jeg justerer inn når jeg får brikkene og kan bygge.
Sånn, siden fristen for konkurransen på Eurobricks.com er i morgen, så har jeg nå sagt meg ferdig med toget. Her kommer en del bilder av det ferdige toget.
Lokomotivet med de fire vognene. Lokføreren prøver å hindre tograneren i å ta kontroll over toget.
Et overblikk over toget sett fra siden.
Lokomotivet har fungerende stempler (riktig ord for pistons?). PF-motoren er plassert bak på lokomotivet og resten av PF-utstyret er i vogn nr. 1.
Den første vognen er en godsvogn hvor alt PF-utstyret er plassert.
Vogn 2 er en kombinert gods og saloon-vogn.
På innsiden av vogn 2 kan du se at en raner prøver å stjele all gull-lasten.
Vogn nr. 3 er en passasjervogn.
Innsiden er ganske enkel med fire stoler og to bord.
Vogn nr. 4 er en Caboose.
Her sitter en av de togansatte og slapper av, lykkelig uvitende om togranet som foregår utenfor. Bak han står det en liten ovn.
Har vært en morsom prosess å bygge dette toget. Fornøyd med at jeg klarte å få til et velfungerende lokomotiv, og at hele settet ble slik jeg hadde tenkt meg det.