Etter tips på Brickset i går om at de fire Bricktober-settene skulle være tilgjengelige for kjøp hos Toys’R’Us fra og med i dag tok jeg turen ut til mitt lokale varehus. Fasiten virker å være den at de solgte settene til 99 kroner stykket før helgen, men fikk en korreks fra LEGO om at de ikke skal selges - det er bonus-sett som skal deles ut gratis til kunder som kjøper LEGO for mer enn 600 kroner.
Dermed er man nå avhengig av å treffe på en snill varehussjef - det gjorde jeg, så jeg skal innom og hente settene i løpet av uka uten å måtte investere så mye som 2400 kroner hos dem. Han hadde sans for Brikkelauget og ville gjerne hjelpe. Men det er jo ingen garanti for at alle TRU-varehussjefer i Norge har samme innstilling. De hadde tre av settene inne i dag, og skulle få en palle med de siste i løpet av dagen.
Kampanjen varer til 15. januar eller så langt lageret rekker, hvilket ifølge den aktuelle varehussjefen ikke nødvendigvis blir spesielt lenge. Så lykke til med jakten, folkens
De var til salgs på toysrus på lørdag i forbindelse med deres 25% rabatt. Jeg og broren min fikk begge kjøpt oss de fire settene, med rabatt da. Tydeligvis hatt litt flaks.
Jeg bestilte de på nett på lørdag, med 25% rabatt. Blir spennende å se om de faktisk dukker opp da…
Ser de fortsatt ligger i nettbutikken, men kun pizza-resturanten som er på lager.
Arrgh. Der har man igjen for å reise til Spania en uke på ferie når det er LEGO-tilbud hos Toys’R’Us
Men det ser nå ut til at jeg får dem uansett, om ikke med rabatt. Greit da at jeg allerede har bestilt dem fra en polsk BL-selger til dobbel pris - men skal nok bli kvitt dem igjen, tenker jeg. Litt svinn må man regne med i pengeboka…
Det er lenge siden jeg har blitt så stresset av behovet for å få tak i Legosett som disse 4… Den utrolige gleden av nyheten om at de ble til salgs i Norge (vi er jo ofte ikke prioritert når det gjelder slike sett), så skuffelsen av å få vite i går at de som L@go skriver kun gis ut til kjøp over 600 kr… Hadde bare brickset være 1 døgn tidligere ute med nyheten…
De er jo ikke tilgjengelige på Tru (fjernet helt) lenger heller. Kanskje det kan løse seg ved hjelp av en reddende engel men tiden vil vise.
Var innom TrU i dag og kjøpte et Creatorsett til 619 kr og fikk dermed tak i det 4. og siste Bricktobersettet så nå er lykken komplett.
En voksen dame foran meg i køen kjøpte et DUPLOtog (rundt 750 kr) men hun fikk ikke (tilbud om) et bricktobersett… Virker som om man må aktiv spørre etter det. Og de har prøvd å gjemme settene i hyllen bak kassen ved å sette et juletre foran. Kan være tilfeldig men siden damen før meg ikke fikk…?
Så nå gjenstår valgets kvaler om de skal beholdes NISB eller bygges… arg…
Tips. Gå i butikken, spør etter sjefen, er du medlem i Brikkelauget, ta frem beviset, fortell om foreningen og at du er ivrig bygger og samler, si du mangler disse settene i samlingen din, spør om du kan få kjøpe de, smil og vips - så får du de 4 settene i en pose til en pris de fastsetter… Lykke til
Du hadde flaks, tosca, det hadde jeg også. Men Chilis prøvde det samme, og det funket ikke. Kommer an på varehussjefen. Jeg skulle hente mine fire på fredag, men fikk telefon fra varehussjefen på formiddagen med beskjed om at LEGO hadde strammet inn ennå mer, så det kom dessverre ikke på tale å få kjøpe dem, selv om han hadde lovet. Den eneste grunnen til at han ombestemte seg var at jeg sa at du hadde fått det til… og det var helt umulig å få kjøpe fire til, til Chilis. Så det er ikke nødvendigvis så enkelt som du vil ha det til
Det var synd og legger meg flat Kjedelig at de behandler så ulikt, og her kunne de tjent penger på disse settene også - istedet for å gi de vekk. Ja, ja - da hadde L@go og jeg flaks denne gangen, men neste gang er det sikkert noen andres tur.
Var innom TRU Alna og fikk tak i Town Hall. Men ingen i kassen der nevnte for meg at en kunne få med noen ekstra sett på kjøpet… dessuten vise ikke jeg dette før nå i dag(9/11)
Har de dette tilbudet fremdeles, ville jeg kontaktet butikken og spurt om jeg kunne få det ved å vise kvittering.
Men hva er poenget med et sånt tilbud om man ikke informerer om det? Har dette blitt sendt ut på epost, forresten? Jeg har ikke fått det med meg, og det er pga sånne tilbud jeg abonnerer på epost fra dem…
Jeg fikk vite om Bricktober og TrU via Brickset forrige søndag. Har heller ikke fått noe om det i nyhetsbrev fra TrU. og som jeg sa lengre oppe virker det som om du må spørre etter dem slik Bloom har erfart.
Bloom; Ta med kvitteringen og gjør krav på settene!
Tenker på å selge 3 stk Bricktobersett jeg har til overs. 150 kr pr stk tenker jeg er fair pris siden man ellers må betale 600 kr for å få ett av dem gratis. Av de tre jeg selger mangler pizzarestauranten (#40181). Frakt tilkommer om det må sendes.
Fortsatt bricktober-sett på Alna. Fikk 2 og kjøpte 2 i dag da jeg var og kjøpte den siste Town Hall’en (et rykte vil ha det til at settet er pensjonert).
Var innom TRU Alna og snakket med en hyggelig ung dame som jeg viste kvitteringen til og sa at jeg hadde ikke blitt tilbudt bricktobersettene som de hadde. Hun tok dem frem og sa at jeg kunne velge 3 av dem. (siden jeg hadde kjøpt for 1800,- ) jeg stod i 1 minutt og studerte settene for å se hvilket jeg ikke ønsket mens hun hjalp en annen kunde. Da hun var ferdig med kunden sa hun at jeg kunne få alle 4 siden jeg hadde måttet kjøre så langt for kun disse settene. Strålende fornøyd takket jeg for det. 1 stk glad brikkelaugmedlem.
Tojol: Town Hall er utsolgt fra LEGO og de som Outland har, steg med en gang til 2499,-. Vi har hvert heldige som har fått kjøpe disse settene til originalpris. Grunnen til at de trakk det settet var vist at det ikke var så stor etterspørsel/salgbarhet på det.
TRU Alna har noen av de bricktober settene igjen i hylla.