Bricktober-sett

Jeg fikk alle fire i posten i dag:)
Kjøpte de via nettbutikken til Toys R Us når de hadde rabatt for et par lørdager siden. God stemning:P

Wow, så jeg var ikke den eneste som var på Town Hall-jakt i dag på Alna, close call.
Det så ut til å være igjen en del bricktober-sett av hver type da jeg var innom. Jeg var ikke ute etter settene og fikk heller ikke tilbud om å få et, men da jeg skulle til å trykke pin-koden så jeg settene og kom på at jeg måtte spørre. Endte opp med å måtte betale for to (200,-), uten at jeg skjønte logikken bak det.

Håpløst vilkårlige rutiner rundt disse Bricktobersettene… Jeg fikk også med meg ryktene at Town Hall er “retired” så jeg sikret meg ett til på mandag som var. Planen er å bygge dem sammen horisontalt eller vertikalt.

Mon tro om vi som var uheldige og bestilte ting på nett også kan få sånne gratis?

Toys R Us alna selger disse for 100kr stykket. Så det er bare å kjøpe.

Jeg syns jo det, så jeg dro og spurte. Fikk 2 sett etter å ha vist kvittering for nettbestillingen, som for øvrig var litt over 1600.

Meh, var og skulle få tak i alle fire bricktober-settene, belaga meg på å få to (pga kjøp av Volvo hjullaster til 1599) og kjøpe to for 100,- stykket. Men det gikk ikke gitt. Dama bak kassa spurte varehussjefen, men fikk bekjed om at det ikke var greit. Så da blei det hverken hjullaster eller bricktober-sett… Får prøve en annen dag…? :confused:

Noen som har [set=40181]pizzarestauranten[/set], [setimg]40181[/setimg], et eks til overs, og vil selge/bytte med annet bricktober-sett? pm meg.

Ser ut som at TRU har fått inn flere Town Halls. Så det er fortsatt mulig å kjøpe disse til retail pris.

Ser de har den på br.no også (uvisst hvor mange). Selv fikk jeg bestilt et via shoplink.no til 1650 kroner, de hadde bare ett igjen i skrivende stund.

Svært fornøyd med servicen hos ToysRus. Kjøpte varer for 1900,- på Black Friday, og ventet å få tilsendt 3 sett som bonus. I dag kom det 5 sett i posten.

Whaat? Jeg handla for samme, fikk tre sett og surr i leveransen, så måtte to ganger til butikken for å hente. Det gikk visst ikke an å sende forsendelse nummer to i posten for å spare meg turen. Såh. Jeg er fornøyd med tilbudet, men ikke med servicen.

Jeh, kundeservicen til Top Toy /TrU suger ja.
Jeg fikk pga java tull bare bestillt et sett og valgte levering til nærmeste butikk.
Fikk epost med beskjed om at den var sendt. Tiden gikk, men det kom ingen hentemelding.
Dro innom butikken, men de hadde ikke fått noe så jeg sendte spm. til kundeservice.
Deres svar var at den var borte i posten og returnerte pengene med en gang.
Fikk ikke valget om å vente og se hva som skjer… Argumentet var at ny ikke ville nå frem til jul
Så jeg svarte at jeg heller ville ha varen og at jeg ikke bryr meg om den kommer etter jul, men det gadd de ikke svare på.
Settet jeg kjøpte er jo utsolgt og utgått så det blir jo endel dyrere å få tak i nå (!)

Trodde jo at levering til butikk ble sendt med butikkvarene, men neida, det er Bring som står for leveringen,
og i følge sporingen deres har pakken ikke engang kommet til Norge…

Butikksjefen er forøvrig veldig hyggelig og hjelpsom.

Alt i alt ligger ikke ToysRus høyt i kurs her.

Ohoi, den var enda verre en min, ja… Det som plaget meg aller mest, var at det ikke kom et eneste ‘beklager’ fra dem. Og ingen form for godtgjørelse, før jeg sa at jeg syntes det var skikkelig dårlig service. Da fikk jeg en bonuskode på hundre kroner, og det dekker jo bompengene og litt til, men likevel. Det var ikke god service.

Selv må jeg si at jeg har opplevd både litt dårlig og veldig god kundeservice på dem den siste måneden… så vanskelig å si :confused: veldig personavhengig.

Da er min taktikk neste gang å åpne ny sak for å klage på svaret første gang, i håp om å treffe en som er mer vennlig i tonen.

Ja, tenkte det samme. Kommer nok til å lage en sak til i helga og mase.
Kundeservice skal være konsekvent og det er opp til butikken å lære opp de ansatte.

Sånn, da har jeg fått alle Bricktober settene, og jeg deler erfaringen til mange som skriver i denne tråden. “Første-linje” hos TRU er i all hovedsak proffe mennesker, men de har håpløse retningslinjer å følge. I tillegg er det litt gi-faen å spore helt nederst i organisasjonen. Siste Bricktober-sett så slik ut:

[attachment=1]Bricktober-1.jpg[/attachment]
[attachment=0]Bricktober-2.jpg[/attachment]

Dette klaget jeg ikke på. Fordi…

Det begynte med at noen her ga beskjed om at TRU hadde glemt å ta av rabatten når de slang på 25% rabatt på Black Friday-salget. Jeg var hjemme og kastet meg over PC’en. Nå kunne jeg ha handlet mange sett veldig billig, og solgt ut igjen, men jeg handlet “bare” det som vi…Øhmmm… Trengte. Ett av disse settene var Chima 70146 (Fugl føniks’ ildtempel). Jeg fikk ordrebekreftelse på dette, og dette gjelder som en bindende avtale. Jeg var altså fornøyd. I tillegg så ringte jeg Kundebehandlingen deres og fikk beskjed om å sende en mail, så skulle de slenge på de tre Bricktober-settene ordren min kvalifiserte til.

Dette var altså 28/11, og 1/12 får jeg to nye mail fra TRU: “BEstillingen er oppdatert” og “Ordren er sendt”. “Oppdateringen” var at de hadde tatt ut 70146 av bestillingen, til tross for at denne var på lager. Nå gjelder det å følge med; på den orginale bestillingen min så var 70146 lagt til sluttsummen med kr 636,75 , men på den nå “oppdaterte” bestillingen så var 70146 truker fra sluttsummen med kr 986,75. 350 kroner feil, altså. Men jeg er en “vrang faan” (som en kundebehandler har kalt meg ved et annet tilfelle), så jeg ville ikke ha de 350 kronene, jeg ville at TRU skal sende meg det de har sagt de skal sende, så jeg ringte Kundebehandlingen. Der var det lite de fikk gjort, annet enn å sende det videre opp i rekkene. Etter noen timer fikk jeg en mail der de nærmest bar over med meg med en rabattkode på 25% på en ting, og siden den fungerte i tillegg til rabatten på settet så tok jeg den.

Nå sitter jeg altså med en ordre med rabatt oppå Black Friday-salget, 350 kroner og tre Bricktober sett. Og et bestillingsnummer på ett stykk 70146 til kroner 636,75, altså over 600-kronersgrensen for et Bricktober-sett… Jupp, jeg forsøkte, og da fikk jeg det du så der oppe.

Nei, de burde virkelig ikke pakke LEGO-eskene våre i vanlige A4-konvolutter, men jeg lar det ligge denne gangen…

Men TRU har ikke mulighet til å forandre bestillingen din og bare sende ut det de har lyst til, det være seg forandre en ting eller bare stryke ting. Det minste de burde gjøre er å ta personlig kontakt, men Forbrukerrådet sier det ganske klart: “Dersom selger ikke kan eller vil levere som avtalt foreligger et avtalebrudd. Du kan da kjøpe tingen fra en annen selger. Lider du et økonomisk tap kan du kreve at selger erstatter dette (såkalt dekningskjøp).” En ordrebekreftelse, automatisk eller manuell, er en bindende avtale mellom deg og selger, like bindene som at du godtar kjøpet når du klikker deg gjennom “kassa” på siden. Noe annet skal vi ikke godta.

Nå har TrU prøvd å sikre seg i vilkårene sine, men de er vel ikke hevet over loven.
toysrus.no/Kundeservice/Webs … ilk%C3%A5r

[code]Annullering foretatt av oss
Vi forbeholder oss retten til å annullere ethvert kjøp og fraskriver oss ethvert ansvar for skade eller tap som følge av annulleringen. Annullering forutsetter at en av følgende situasjoner oppstår:

Bestillers betalingsinformasjon er beheftet med feil eller er ikke kontrollerbar.
Ved mistanke om at bestillingen er foretatt med kriminelle hensikter, i forbindelse med eller som ledd i et lovbrudd eller ved mistanke om annen ulovlig aktivitet.
Ved tekniske feil på nettstedet, som for eksempel tilkoblingsfeil, betalingsfeil, sammenbrudd eller annet.
I ethvert tilfelle av annullering vil vi imidlertid forsøke å kontakte deg per e-post i forkant, med sikte på å løse situasjonen. [/code]

Jeg vil ikke si at de prøvde å kontakte meg for å løse situasjonen…
Og ingen av de vilkårene de setter der er egentlig relevante.

Hvis det er noen der ute som fortsatt er på jakt etter en komplett serie med de 4 Bricktober settene - kan jeg komme med følgende forslag:

Jeg har en komplett serie og trenger å frigjøre litt midler til andre innkjøp. Derfor legger jeg ut en “lukket budrunde” med budfrist fredag 9 januar kl 2359. Dette gjør at du kun trenger å vurdere hva du selv mener disse er verdt og så sende meg en PM med ditt bud. Den med høyest bud - får tilslaget. Det eneste som kommer i tillegg er evt portokostnader.
Settene er helt nye og aldri vært åpnet.

Lykke til!!!

Trenger du ikke en hel serie, har jeg også et ekstra av nr 40180 og et av 40182.
Send en PM hvis du er interessert i en av disse også.