Cafe Corner via Pick A Brick?

Hvordan er status Mrfuture? Hvor mye har du brukt?
Jeg er nå i en modningsprosess rundt dette og kommer nok til å kjøpe 10182, 10185 og 10190 via PaB og Bricklink etter tips fra HenrikLego. Er også veldig interessert i 10184 Town Plan for fremtidige MOC prosjekt. Hvor tidkrevende er dette?
Frykter dette vil kreve sin mann med tanke på å være strukturert og sammenligne priser.
Hvilke verktøy har dere brukt?

Har ikke fått en oversikt enda på den totale prisen. Jeg har hatt noen overraskelser under veis. blandt annet
1x8 sand greeen 50 stk vil komme opp i nesten 1000 kr, Kunne nok fått de litt billigere men da kom 200 kr problemet i veien så de ble kjøpt her i landet. Har 40 stk i hus nå til rundt kr 930 med frakt + resterende som er beregnet til ca 250 uten frakt. Må nok kjøpes fra utlandet.
Har vel heller ikke vært så flink med å finne den billigste prisen heller.
Siden jeg har kjøpt litt deler innemellom så tar dette selvfølgelig en del tid.

Det er nok en del ting som kunne vært gjort enklere.

Jeg bruker delvis Wanted list på brick Link og for å holde oversikt på hvilke deler som er kjøpt inn har jeg utskrift av dele liste fra Green Grocer og Cafe corner.
Har laget meg et symbol system slik at prikk i venstre kant er del bestilt, strek under del nr betyr del mottatt og når jeg plukker ut til settet setter jeg en prikk i enden av teksten som betyr plukket. Skulle det mangle antall deler setter jeg f.eks -10 hvis det står 50 stk og at jeg kun har fått tak i 40. men da er det ingen prikk i høyre kant Kun ved komplett. Får jeg tak i de 10 så stryker jeg -10 og setter prikk.

Green Groocer begynner å nærme seg ferdig kjøpt inn. Har så vidt samlet noe til neste sett med tanke på like deler og dyre deler. Det er noen deler som har noen hårreisende priser som den over og arch klosser og takstens klosser men disse tilhører Cafe Corner. Mye av dette står tidlig i denne tråden.

Spennende lesing, dette kan bli et interessant prosjekt. Jeg gleder meg til å ta fatt på dette!

Jeg er ikke akkurat ferdig, jeg holder fremdeles på med å fikle med små detaljer som hvilken skala jeg egentlig ønsker å bygge i, og hvilke farger jeg ønsker å benytte, men jeg er uansett stor tilhenger av regneark, så OpenOffice er mitt valg av verktøy for å holde rede på hva jeg har, hva som er bestilt, og hva som mangler av brikker.

Det jeg gjorde for å holde oversikt var enkelt og greit å lage en wanted-list på bricklink med delene jeg ønsket (de har en automatisk funksjon for dette på sett) og så skrev jeg ut denne. Deretter krysset jeg av etterhvert som delene kom i posten.

Synd å høre at noen deler har blitt så dyre nå. Sand green 1x8 har blitt dyr nå… Den husker jeg at jeg kjøpte på lego.com sin Pick-a-brick for den var billigst der, men ser at den er borte derfra nå.

Jeg gjorde det på akkurat samme måte da jeg Bricklinket Market Street nå i høst. Fungerte helt utmerket.

Dette er ikke en salgstråd, men legger innlegget her da det passer. Jeg er ikke spesielt ute etter å selge, men synes følgende LBG dør til Cafe Corner selges til blodpris: bricklink.com/catalogPG.asp? … colorID=86. Billigste bruktpris hvor elementet selges løst er 110 kr. Jeg selger 3 stk brukte til 40 kr stk til betalende medlemmer av Brikkelauget som trenger det for å fullføre sin Cafe Corner og ikke til videresalg. Kun 1 pr. stk.

Og da var det tomt…

Dæggen…synd…sendte nettopp pm, men er ikke bestandig man har marginene på sin side…

Beklager, jeg hadde enda en (min reserve, utenom de jeg har i mine CC da). Hadde totalt 4. Men alle er dessverre allerede borte…

Da var det enda en del å se opp for :slight_smile:
Har i dag lagt inn en bestiling på noen deler til GG og en del til CC for å fylle ut ordren. Prøver å holde meg rundt 200 kr +
Jeg hadde også en "a-ha " opplevelse ved bruk av brick link. ved bruk av wanted list og sorted by shop og så valgte en butikk med deler Her fikk jeg opp delene fra wanted list og hvor mange jeg trengte av hver. Da var det enkelt å velge.
Har syntes det har vært klønete tidligere hvis man skulle bruke listen og notify meldingene for å finne butikken som hadde best utvalg. Mulig jeg var på villspor der.

Hei. Har ordnet en wantedliste med alle brikker av Cafe Corner. Men når jeg går på “by shop” å trykker på “autofill cart min” å legger de i handlekurv kommer det opp flere deler enn det er i selve settet. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Kan det være jeg som har hoppet over noen vesentlige steg? :confused:

Jeg tror du må krysse av for “Set My Minimum Desired Qty for each Item to Qty of Items in Inventory” i part out set for å få med det. Ikke helt sikker.

Ja, stemmer det, merket av den når jeg laget listen. Hmmmm…

Jeg prøvde nettopp å legge til market Street til min wanted liste med å velge som nevnt og jeg fikk opp antallet når jeg valgte
my wanted list by shop og valgte listen hvor jeg hadde delene jeg ønsket å kjøpe. Jeg har opprettet en liste for hvert set.

Gikk til butikken med flest deler.
Har lagt merke til at hvis man trenger f.eks fat sort 1x8 så kan andre varianter dukke opp men man får ikke antallet på disse.

Har ikke prøvd autofilll.

Det hadde vært fint om LEGO tok en kikk på Bricklink og så hvilke deler som går til vanvittige priser når de skal igang med nye sett, og se om de kan få relansert noen sjeldne klosser. Det ville kanskje dempet svartebørs-tilstandene litt hvis det når som helst kunne dukke opp et nytt (billig) sett som oversvømte markedet med en del som har vært mangelvare.

Dette skjer jo innimellom, ikke akkurat for å droppe priser men fordi de (designere) vet hva folk vil ha.

Da var en milepel nådd.
Har nå bestilt de resterende delene til Green Groocer.
Siden jeg har bestillt til flere sett samtidig har jeg ikke oversikt på hvor mye det har kostet. Har noen steder også kjøpt mer enn hva jeg trenger
En liten tabbe ble gjort som jeg håper på å få endret på
Skulle kun ha 15 Light gray tile 1x4 men bestillingen ble på 155 stk :open_mouth:
tenkte ikke noe over det før jeg i dag sjekket hva jeg hadde bestillt av deler.
Har kontaktet selger da de ennå ikke var sendt. Håper på å få endret men hvis ikke, har jeg en del i reserve.

Ikke den verste delen å ha for mange av, gratis da er det snakk om masse god bygging fremover for deg.

Ja, hvis jeg ikke får endret det har jeg nok av den delen :slight_smile:
Har ett hus til i tankene når jeg får samlet til Cafe Corner. Er godt i gang der også.
Tenker på å få samlet til Market Street. Men det blir litt fremover.
Med modular mini settet på vei så blir det komplett.

Gleder meg til å få bygget Green Groocer.