Green Grocer på finn igjen
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=59791209&searchclickthrough=true&searchQuery=lego
Green Grocer på finn igjen
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=59791209&searchclickthrough=true&searchQuery=lego
Diverse togsett fra denne selgeren
finn.no/finn/torget/bod/233380486
Hadde en bunke med togskinner også, men den ble borte på få minutter.
[setimg]7740[/setimg] for 1000 kroner. Henta på et småbruk i Fredrikstad i dag. Alle deler på plass og i perfekt stand. Må sies å være et godt kjøp!
Kjøpte [setimg]7725[/setimg] for 500 kr for et par mnd. siden med masse ekstra skinner. Det manglet noen deler, men har fått ordnet det så alt er på plass nå!
Denne regner jeg med noen er interessert i:
finn.no/finn/torget/annonse? … Query=lego
Oisann. Skulle gjerne likt å vite hva den gikk for. Det var det settet jeg hadde aller høyest på ønskelista flere år som sneip, men fikk det aldri…
Samme her. Tenkte jeg skulle legge inn et bud men lot være da jeg tror den ville gått for mye mer enn det jeg kunne by.
Var ikke klar over at det var 2 monorail til før i nyere tid.
Ønsket meg 6990 da jeg liten.
Dette er antageligvis et røverkjøp (forutsatt at brikkene er i god stand):
finn.no/finn/torget/annonse? … Query=lego
Dessverre har jeg selv blåst av litt for mye på Lego i det siste.
Denne var allerede solgt når jeg spurte rett over kl 8 i dag morges. Tungvint når ikke annonsen stoppes eller markeres som solgt, men kanskje noen like mange henvendelser?
Var for treg på den jeg også.
Jeg var heldig og fikk kjøpt denne for en ukes tid siden:
m.finn.no/bap/forsale/ad.html?fi … 69351&ov=m
Det har vist seg å være en aldri så liten gullgruve.
[setimg]1955[/setimg] [set]1955[/set]
[setimg]4738[/setimg] [set]4738[/set]
[setimg]4708[/setimg] [set]4708[/set]
[setimg]4714[/setimg] [set]4714[/set]
[setimg]4723[/setimg] [set]4723[/set]
[setimg]4730[/setimg] [set]4730[/set]
[setimg]4755[/setimg] [set]4755[/set]
[setimg]4756[/setimg] [set]4756[/set]
[setimg]4768[/setimg] [set]4768[/set]
[setimg]7171[/setimg] [set]7171[/set]
[setimg]7662[/setimg] [set]7662[/set]
[setimg]7143[/setimg] [set]7143[/set]
[setimg]1374[/setimg] [set]1374[/set]
[setimg]7130[/setimg] [set]7130[/set]
[setimg]8009[/setimg] [set]8009[/set]
[setimg]9637[/setimg] [set]9637[/set]
[setimg]8757[/setimg] [set]8757[/set]
[setimg]7706[/setimg] [set]7706[/set]
[setimg]7709[/setimg] [set]7709[/set]
Plus en haug med Bionicle og Knights Kingdom II…
Her er vel en som kan kalles det motsatte av ett funn. 1100 kr for en Exo-suite? Jeg prøver å ikke “dømme” noen, for enkelte ting er samleobjekter og bør prises der etter. Men når man tilfeldigvis har tre stående av ett sett som nettopp har utgått og nå selger til blodpris? Hmm…blir litt misstenksom på slikt.
Jeg la også merke til den, har ingen tro på at han får solgt noen av disse. Settet er fremdeles tilgjengelig til en fornuftig pris på Bricklink. Må innrømme at jeg blir fristet til å legge ut et av mine ekstrasett for salg til en edruelig pris bare som en liten reality check…
Mener forøvrig at jeg tidligere har sett noen annonser med minifigurer fra denne selgeren som har bommet ekstremt grovt på markedspris.
Kjøpte en liten haug med lego i sommer…34 kg for 2500kr…grei pris…ja iallfall når jeg fant 2 UCS i rotet,
nemlig 10179 og 10026…manglet litt deler på begge, men ingen av de essensielle og alle kunne erstattes…trodde jeg skulle få hjerte-infarkt når jeg fant ut hvilket sett cockpit-“glasset” hørte til :mrgreen:
Yikes! Det må vel sies å være et bra kjøp ja!
Nesten litt ufint
Nok ett av disse “funnene”… Selger har funnet en eventyr-pris på Amazon og hyper med denne.
Det ble spekulert her inne om kjøpere på Finn ble blendet av at alt skal være så billig der (litt som svenskehandelen, egentlig), men jeg mener nå fortsatt at det er bra uetisk når man beskriver det med “Megen [sic] sjelden” og bruker Amazon-prisen på 2999 nærmest som en veiledende pris.
[set]8051[/set]
Det er mange som vil gjøre seg penger på Lego. Men ikke alle skjønner hvilke sett som er ettertraktet i markedet her hjemme.
Samtidig kan man vel si at Amazon er en av de dyreste stedene å handle Lego fra.
Noen presterer også å selge utgåtte sett med “Nypris” som er oppdiktet. Gjerne en mye høyere pris enn noen er villig å betale. (se annonser som Eiffel Tower og Beetle).
Det som også er en uting er at det legges opp til budrunder uten gitte frister. Har vært borti at sett ikke har blitt solgt etter bud er gitt. Det er for dårlig.
Huff ja, det er mye grums… Noe av det skyldes nok uvitenhet dog, folk som søker opp utgåtte sett og finner dem til oppjusterte priser i nettbutikker og tror det er vanlig pris.
Noen av mine “favoritter”:
Nå vet ikke jeg akuratt hvordan det er med Amazon men E-bay er i hvert fall en dårlig mål på hva man skal selge ting for.
Bricklink er vel bedre til slikt.
Det er forsåvidt ikke noe i veien for å prøve seg på salg til en høyest mulig pris. Noen kan jo være truende til å betale mer enn noen av oss.
Så er det sikkert mange som ikke kjenner til Bricklink, og eller ikke ønsker å kjøpe fra utlandet.
Nå er det også gratis å annonsere på Finn, så man kan vente at det er flere annonser som ligger ute fordi det er til salgs om man får den prisen man ønsker, uten å måtte selge det.
Det er forøvrig så mange rare meninger om hva legosett bør koste, en del synes å mene oppriktig at den mengden penger de selv ønsker å gi er “riktig pris”. Jeg har selv lyst på billig lego, men jeg forventer jo ikke at folk skal gi bort tingene sine til meg.
Antakelig får han ikke solgt det settet til noe i nærheten av 3000 kroner, og det ser jo ikke nødvendigvis ut som det er det som er forventet?
Selv gidder jeg ikke å handle i det hele tatt om det ikke er oppgitt pris, pruting og prisforhandlinger er ikke min greie. Jeg hiver meg heller rundt og slenger penga på bordet uten diskusjon de gangene rette ting dukker opp til rett pris. Rett pris for meg, asså, dvs. helst billig