Gode tilbud - diskusjonstråden

Føler med deg :laughing:

Det nærmeste jeg finner er muligheten til å velge område.
Med litt missbruk (kryss av for alle fylker, og alle kommuner unntatt den vedkommende bruker i annonsene) kan du velge bort en enkelt kommune.

Det er flere det hadde vært greit å luke ut… Jeg spurte Finn.no om det, og svaret var “ikke ennå, dessverre”. Når jeg da fulgte opp med å spørre om dette var noe de jobbet med fikk jeg beskjed om at de ikke hadde noe informasjon å gi. Så litt tåkete, men kan se ut som om det er på vei.

Vet godt hvem du tenker på ja. Og hvis du finner ut når/om det er mulig med blacklists…spread the word :slight_smile:

Hm…den varianten hadde jeg ikke tenkt på. Må testes :slight_smile:

Prøvde vanlig søkemotor - (minus) og det fungerte bra. E.g “lego -haslum” så ser du ikke 10179 som jeg har ute lengre. Fungerte i allefall i appen, og regner med FINN i bunnen bruker standard søkemotor (openspurce greier)

Takk for tipset, det funker i nettleseren også. Inntil Finn får bedre filtrering på plass hjelper det veldig, selv om det er synd for de som bor i samme kommune som “spammerne”. Forsøkte med “lego -NavnPåBruker” og “lego -brukersProfilIDnummer” men det hadde ingen effekt.

Siden vedkommende har adresse på (de fleste av) annonsene, så kan du bare ta “-NavnetPåVeien”.

Tips til de i Fredrikstad :slight_smile:

Kjørte forbi Ringo Gressvik leker i stad og så i farten at det stod “salg” flere steder i vinduene samt at flere Lego esker var klemt inni vinduene også!

Om Lego faktisk er på salg vites ikke, men om jeg hadde bodd i nærheten hadde jeg sjekka det ut ihvertfall :wink:

Jeg bor på Gressvik og har vært innom. Om det ikke er mer enn sist så er det noe Duplo og Ninjago som er igjen på tilbud (50%).

Jeg kjøpte det som var igjen av AAT-settet. 50% rabatt.

Om kort tid er forøvrig BB-8 stilt ut i denne butikken :slight_smile:

Skal si de Friends kalenderene fikk bein å gå på… noen som hamstret? :laughing:

Sikkert endel svindel på Finn, men når det gjelder LEGO så har jeg god erfaring. Har betalt på forskudd mange ganger uten problemer.

Viktig at man vurderer hva som selges utifra bilder og ikke bare tekst når man kjøper dog:

• Antall kg oppgitt kan avvike kraftig (synes huske en uheldig Brikkelauger fikk 12kg istedenfor 30kg!)
  • Selv om kg stemmer så kan det være mye annet enn LEGO oppi kassen
  • “Komplette” sett kan mangle mye…

MEN, det er ganske få grunner til at selger ikke skal akseptere bruk av Finn betalingsgaranti. Det ville vært et lite rødt flagg for meg.
Postoppkrav synes jeg gir falsk trygghet, kan jo være hva som helst inni pakka…

Mulig jeg bare er overskeptisk etter jeg ble lurt for ett par år siden med bankoverføring (ikke lego). Men når ville ha bankoverføring og bruker var ikke verifisert. fant heller ikke det navnet på den adressen på verken gule sider eller telefonkatalogen. Det som var til salgs var meget fristende dog, så kanskje jeg gikk glipp av ett kupp.

Jeg fikk 12 kg i stedet for 30 - gjetter på at en annen stakkar fikk det samme. Ho skjønte nok at ho kunne fått mer for de 30 kgene, og delte på flere kjøpere. Nå er det så lenge siden at episoden nesten er blitt morsom, for ho hadde så merkelig tilnærming til saken i etterkant da jeg klagde.
Hva betalingsgarantien angår, har jeg dårlig erfaring. Når du får noe dritt i posten, må du betale returfrakten sjøl. Det koster minst 160 kr, for du må returnere med sporing, ellers sier bare selger at han ikke har fått varene i retur. Er du selger, sliter du med å få varene tilbake, de sier de har sendt, men det kommer aldri noen pakke. Selger og kjøper mye på nett, men betaler og tar betalt utelukkende på forskudd. De som ikke har tillit til at jeg opptrer ordentlig er hjertelig velkomne til å la være å handle. Selv om jeg har blitt lurt selv altså! Kanskje jeg er litt for prinsippfast?

Gjermund

Akkja. Ser man muligheten til å gjøre et røverkjøp må man vel forholde seg til røvere… :stuck_out_tongue: :wink:

Beklager, klarte å poste i feil forum. Hadde begge to åpne. Mod kan slette i den andre tråden. Jeg svarer her.

Jeg sendte 4 minutter etter at annonsen var lagt ut. Men etter å ha “klaget” litt senere på kvelden sendte han til slutt en meldingen om at den var solgt til førstemann som sendte melding. Så hvis det ble en budrunde så var det merkelig at han ikke svarte meg umiddelbart. Det er så mye rart på Finn at jeg får fnatt. Jeg endte opp heller med å kjøpe Fire Brigade av Brikkehuset (Olav). Utrolig hyggelig fyr.

Du sier noe der haha :smiley: Finn er fullt av røvere.

Tror ikke de automatiske varslene fra FINN er “real-time” (jeg har ihvertfall ofte kommet for sent inn etter å ha fulgt de email-linkene), så hvis du vil snappe opp de beste tilbudene må du vel sitte med LEGO-siden åpen og klikke refresh…
:wink:
m.finn.no/bap/forsale/search.htm … 333&sort=1

Hmm. Usikker på om jeg behøver å legge disse svarene til denne tråden - det er vel “gode tilbud!”-tråden vi prøver å holde fri for dialog…? Eller…? Jaja, ingen skade skjedd… :confused:

Det var jeg som postet det første innlegget i feil tråd, jeg hadde nemlig begge åpne samtidig. Før jeg fikk slettet/flyttet det så hadde noen svart og da får jeg ikke lov til å slette innlegget.

Det var jo i utgangspunktet gode tilbud, og dette er diskusjonstråden for gode tilbud, så dette er rett plass.

Men du har rett i det du skriver, push-meldingen kommer gjerne 3-4 minutter etter annonsen har blitt lagt ut. Det går an å lage en side med en iframe (som peker til den aktuelle siden på Finn) med en oppdateringsfrekvens på et tilfeldig tall mellom 30-60 sekunder. Usikker på hva kallgrensen til Finn.no er, men hvis den blir nådd kan din IP bli blokkert av Finn.

Jeg tenker at push holder lenge, men i de tilfellene jeg har litt ekstra tid så er jeg innom og trykker F5. Har varsler på langt flere ting enn bare Lego.

Dette skjønte jeg ikke mye av! :open_mouth:
Jobber man med IT much…? :wink: :stuck_out_tongue:

Men skal man gjøre veldig gode kjøp på FINN må man være veldig tidlig ute, ja… Sånn er det. Den som er mest dedikert vinner. :laughing: