Ææh. Fint å linke til en artikkel hvor jeg tydeligvis ikke gadd å lese hele…
-godt poeng det der. Mange fysiske butikker (i alle fall Ringo og Briobutikken) kjører vel veiledende pris ja., så da blir vel dette tilbudet kanskje innafor…
Jeg er enig i betraktningene her, og har tidligere en gang hisset meg opp over at en nettbutikk fremstilte de veiledende prisene som høyere enn de faktisk hadde vært - blant annet ved å si at mobilkrana 42009 hadde kostet 2200 før rabatt…
Men altså, helt enig med forrige taler, og han før der - dette må vi se stort på.
Og stikke fingeren litt i jorda - bare det faktum at vi faktisk kan veiledende pris for de fleste produkter i lego-katalogen utenat, og i tillegg har grei oversikt over regjerende markedspris (“fasttilbud”) på de samme varene på ulike nettbutikker, gjør oss i sum svært lite sårbare for “lokketilbud”. Selv om vi alltid vil være såre for at vi ikke kan få all legoen vi ønsker oss i hele verden, nesten gratis
Som takk for godt tips om 35% hos lekekassen.no, tenkte jeg å hinte om noe interresant i Bergen.
De prisene som er oppgitt over på Rusta stemmer ikke.
Har en gutt som er opphengt på Ninjago, og har kjøpt nå både Samurai X og den firehodede dragen.
Samurai X kostet kr 150 når jeg kjøpte denne åpningsdagen, så kan ikke bekrefte at denne fortsatt er på 150 kr.
Men i dag kjøpte jeg dragen, og jeg trudde den skulle koste 699,-, med en kupong på -100 kr for alle kjøp over kr 500 (som alle får bare du kjøper “hvasomhelst” tidligere). Dvs at jeg trudde jeg skulle få den til 599…
Men så hedig som jeg var, så kom den på nok 499 (i dag) når den ble slått inn i kassen, la til en sjokolade på 5 kr, og fikk alt til kr 404,- (må være over 500 for å få tilbudet på -100)
Uansett så fikk jeg dragen i dag til 399 kr, som jeg må si er et bra kjøp.
Jeg synes det er ganske så drøyt å markedsføre dette som “opptil 40%” som de gjør.
De aller fleste sett ligger på 20%, ekstremt få på 23-28%, og ett på 37% (så vidt jeg kunne se).
…og ett på 40 %: cdon.no/leker/lego-hero-factory- … -p24725401
Så de har sine ord i behold, men jeg er enig med deg at dette ikke er særlig bra. På den annen side er det kanskje flere enn meg som tåler noen tilbud det går an å si nei til nå…
Skal være enig med at det var dårlig med de store avlagene der.
Tror jeg så den Heros Factory settet til 40 % som ble nevnt og veldig mye annet holdt seg på 20 tallet.
Ble medlem nå, men virker ikke som jeg er blant de 1.500 første, fikk i alle fall ingen info om det. Får dog 30% på et Lego-produkt, men rabatten må benyttes før 8. november.
Det har nå kommet en liten ekstra notis på nettsiden til Briobutikken angående giveaways: “Dette gjelder de 1500 første som enten registrerer seg i en av butikkene, eller viser frem utskrift av registrering/e-post med registrering på mobil.”
Jeg skal ta turen innom Briobutikken etter jobb i dag og sjekke hvordan jeg ligger ann.