Jeg fikk forhandlerkatalogen for 2011 i dag. Det er kanskje den Jon Erling sikter til. Ellers så er det vel greit å vente med å poste nyheter til man faktisk har noe å poste.
Er det det at januarvarene kommer muligens rundt 20.desember? Det er hvertfall det mine kilder nevner =) så vi får håpe alt går iorden med transport =)
Har vært så heldig å få låne forhandlerkatalogen i helgen. Og jeg har så mye nytt å komme med at jeg holder på å sprekke…!!
Som tidligere nevnt er jeg bare opptatt av Citysett og ting som passer inn i en citylayout. Derfor fokuserer jeg på dette
City Police:
5898 Bilbyggesett
7285 Hundepatrulje
7286 Fangetransport
3658 Politihelikopterjakt
7288 Mobil politienhet
I katalogen står det at de kommer i desember 2010, så er det nok disse som kommer fra 20.12.2010
Disse settene er godt omtalt i forumet tidligere. Jeg så derimot ikke banken!? Kan det bety at den ikke lanseres i Norge?
City Havn:
4642 Fiskebåt
xxxx Liten, rød speedbåt
4643 Powerbåt med henger (trailer med en kul cruiser på planet)
4644 Marina
4645 Havn
Alt dette kommer i juni 2011
Creator:
5770 Fyrtårn
5771 Villa
Kommer juni 2011
5765 Transpottrailer med henger (med helikopter på)
Kommer januar 2011
Lego Cars kommer i juni 2011
Pharaos Quest kommer i januar 2011
Lego havn/marina + båtene kommer i juni 2011
Adventkalender CITY vil inneholde juletre, orange snøscooter, liten bil, minifig med eskimo-outfit med fiskestang og noe som ligner på fasaden av en liten politistasjon
Nytt er at det kommer STARWARS adventkalender
Begge kommer i oktober 2011
Technic lanserer #8110 UNIMOG #8109 Flathengertrailer
Begge i august 2011
En rekke nye HarryPottersett i august 2011:
Battle of Howarts, The forbidden forest, The night Bus
Minifigs serie 3 kommer i januar
Minifigs serie 4 kommer i april
Minifigs serie 5 (lilla pose) kommer i august. Her har de brukt samme figurer som i serie 4 på illustrasjonsbildet.
Pirates of Caribbean kommer i mai 2011
4191 Kapteines kahytt
4192 Ungdomskilden
4183 Møllen
4181 Dødens øy
4182 Kannibalens flukt
4193 Flukten fra London
4194 Whitecap-bukten
4195 Queen Annes revenge
Lego World Racers-serien utgår i mai 2011
Lego “bricks and more”: #6053 Min første legoby kommer i juni 2011
Dette er en blå plastkasse med basicdeler som gir fasaden på to hus, brannst. liten båt, en bil og en brannbil + en del klosser til å bygge "MOC"s med…
Lego Bondegårdsettene utgår i mai 2011
Lurer dere på noe mer er det bare å spørre
Mange av bildene i katalogen er bare en grå firkant og de fleste andre nye settene som blir lansert etter januar 2010 er vannmerket med “Confidential, not to be copied or disclosed. Preliminary image”
I Minifigs 5 serie har de nok bare brukt de samme figurene fordi de enten skal holde den serien hemmelig eller rett og slett ikke vet hvilke figurer den skal bestå av
Serie 3 utgår i mai 2011
Serie 4 utgår i august 2011
Serie 5 kommer som sagt i august 2011. Bildet er merket “Confidential, not to be copied or disclosed. Preliminary image”
Har søkt opp sett-nummer på de nye, som fyrtårn og marina på google.no uten å få treff. (Det er bilder i katalogen). Så kortene holdes tett inntil brystet utenfor forhandlerne. Men det uroer meg at ikke banken er med.
Og Green Grocer er “soldout” på S@H, håper de får det inn igjen? Jeg MÅ ha det!
En annen ting som er rart er at det ikke blir presentert noen nye modulsett i katalogen. (Det står ikke noe om de eksisterende heller…)