LEGO NYHETER

Dene uken kommer LEGO med nyheter. Jeg skal følge med hva som kommer.

Jon Erling

JObber på ekstra leker som sagt å tror vi får inn noe på torsdag men vet ikke hva. Noen som vet hva som eventuelt kommer???

Hvis ikke du som jobber der vet det så…

Jeg er ikke sjef :frowning: så får ikke vite alt.

Det er vel ikke no annet enn det som skulle ha kommet i januar?

Det går vel ikke ann å tru at LEGO kommer med noe annet nytt som absolutt ingen vet noe om.

Jeg fikk forhandlerkatalogen for 2011 i dag. Det er kanskje den Jon Erling sikter til. Ellers så er det vel greit å vente med å poste nyheter til man faktisk har noe å poste. :unamused:

Er det det at januarvarene kommer muligens rundt 20.desember? Det er hvertfall det mine kilder nevner =) så vi får håpe alt går iorden med transport =)

Når pleier katalogene å dukke opp da? Sammen med de første leveransene?

Har vært så heldig å få låne forhandlerkatalogen i helgen. Og jeg har så mye nytt å komme med at jeg holder på å sprekke…!!

Som tidligere nevnt er jeg bare opptatt av Citysett og ting som passer inn i en citylayout. Derfor fokuserer jeg på dette

City Police:
5898 Bilbyggesett
7285 Hundepatrulje
7286 Fangetransport
3658 Politihelikopterjakt
7288 Mobil politienhet
I katalogen står det at de kommer i desember 2010, så er det nok disse som kommer fra 20.12.2010
Disse settene er godt omtalt i forumet tidligere. :exclamation: Jeg så derimot ikke banken!? Kan det bety at den ikke lanseres i Norge? :exclamation:

City Havn:
4642 Fiskebåt
xxxx Liten, rød speedbåt
4643 Powerbåt med henger (trailer med en kul cruiser på planet)
4644 Marina
4645 Havn

Alt dette kommer i juni 2011

Creator:
5770 Fyrtårn
5771 Villa
Kommer juni 2011

5765 Transpottrailer med henger (med helikopter på)
Kommer januar 2011

Lego City Space kommer i mars 2011

Lego Cars kommer i juni 2011
Pharaos Quest kommer i januar 2011
Lego havn/marina + båtene kommer i juni 2011

Adventkalender CITY vil inneholde juletre, orange snøscooter, liten bil, minifig med eskimo-outfit med fiskestang og noe som ligner på fasaden av en liten politistasjon
Nytt er at det kommer STARWARS adventkalender
Begge kommer i oktober 2011

Technic lanserer
#8110 UNIMOG
#8109 Flathengertrailer
Begge i august 2011

En rekke nye HarryPottersett i august 2011:
Battle of Howarts, The forbidden forest, The night Bus

Alien Quest kommer i august 2011

Minifigs serie 3 kommer i januar
Minifigs serie 4 kommer i april
Minifigs serie 5 (lilla pose) kommer i august. Her har de brukt samme figurer som i serie 4 på illustrasjonsbildet.

Pirates of Caribbean kommer i mai 2011
4191 Kapteines kahytt
4192 Ungdomskilden
4183 Møllen
4181 Dødens øy
4182 Kannibalens flukt
4193 Flukten fra London
4194 Whitecap-bukten
4195 Queen Annes revenge

Lego World Racers-serien utgår i mai 2011

Lego “bricks and more”: #6053 Min første legoby kommer i juni 2011
Dette er en blå plastkasse med basicdeler som gir fasaden på to hus, brannst. liten båt, en bil og en brannbil + en del klosser til å bygge "MOC"s med…

:exclamation: Lego Bondegårdsettene utgår i mai 2011
Lurer dere på noe mer er det bare å spørre

Ehm, hæ? Hvorfor samme figurer i annen farget pose en måned senere? Dette må da være feil…?

Det kan være slik dem ønsker å vise produksjonen på for øyeblikket. Vi får vente å se om det kommer noe mer om serie 5

Mange av bildene i katalogen er bare en grå firkant og de fleste andre nye settene som blir lansert etter januar 2010 er vannmerket med “Confidential, not to be copied or disclosed. Preliminary image”
I Minifigs 5 serie har de nok bare brukt de samme figurene fordi de enten skal holde den serien hemmelig eller rett og slett ikke vet hvilke figurer den skal bestå av :slight_smile:
Serie 3 utgår i mai 2011
Serie 4 utgår i august 2011
Serie 5 kommer som sagt i august 2011. Bildet er merket “Confidential, not to be copied or disclosed. Preliminary image”

Har søkt opp sett-nummer på de nye, som fyrtårn og marina på google.no uten å få treff. (Det er bilder i katalogen). Så kortene holdes tett inntil brystet utenfor forhandlerne. Men det uroer meg at ikke banken er med.
Og Green Grocer er “soldout” på S@H, håper de får det inn igjen? Jeg MÅ ha det!
En annen ting som er rart er at det ikke blir presentert noen nye modulsett i katalogen. (Det står ikke noe om de eksisterende heller…)

Ok, august ja, det gir mer mening. Du skrev mai i forrige post :wink:

Ops…hehe… Gikk litt fort i svingene pga begeistringen. Håper dere setter pris på infoen :wink:

farge på serie 4?

modulene er spesielle sett som ikke er vanlig for forhandlere å kjøpe.

Minifigs serie 4 er orange