Lego S@H

Toll hadde det ikke blitt uansett. Mva blir sikkert inkludert i prisen.

Ja :confused:
Sendte mail til TLG(?) for noen måneder siden. Sa de hadd slutaa å produsere den… (10190)

Noen som vet om den store S@H-dagen blir i morgen, eller om det er falsk alarm nok en gang?

Godt spm.

Jeg har ikke sett noen announcement noen sted eller fått noen mail fra lego store om at de åpner for Norge i morgen, så ikke godt å si.

Det må vi nok vente med til i morgen for å kunne si noe om.
Er ikke kommet nå i dag iallefall.

Vi får se om shop@home er på plass i morgen…
:confused:

Nothing so far… Klokken er 00.13 nå.

Ikke noe ved midnatt og ikke noe nå kl 07:00 heller… tror nok at dette drøyer ett par dager (minst)

Kan nok ta noen dager ja… Mandag kanskje?

Føler meg teit ettersom jeg sitter og tar refresh hvert 10de minutt eller noe.

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke gjort det, for å si det sånn… etter en måned kan det kanskje bli litt slitsomt.

Vi får si som før: Vi får ta det som en hyggelig overraskelse om det faktisk blir. Og om en skal dømme etter da det ble tilgjengelig i Polen kan det jo hende det blir så dyrt at det er like greit å kjøpe via andre i utlandet likevel :wink:

Men la oss nå gi TLC en sjanse, dagen er ikke over enda.

Ja, og med stadig sterkere krone, skal det godt gjøres å prise LEGO lavere enn det vi kan få fatt i utenlands. (Med unntak av Polen, tydeligvis.) :slight_smile:

-Erik

PS: En liten regneøvelse: Tantive IV koster $150 i USA. S@H tilbyr nå gratis frakt. Forsendelse til en kompis som sender den videre kommer da på maks. $50. La oss anta en dollarkurs på 6 kroner. Da blir det ((150+50)61,25) = 1.500,- kroner med moms og det hele. På S@H i Danmark koster dette settet 1.399,- DKK, som tilsvarer ca. 1.580,- NOK. Og det er uten frakt. :open_mouth:

Sjekket prisen på en gruppe varer i danske kroner og omregnet kursen til norske, og gjorde det samme for svenske… Fant ut at det var mye (10%) billigere i Sverige enn Danmark.

Visste jeg det ikke. Jeg kjøpte den nye regulatoren til power functions gjennom Shop@home i England, den har fortsatt ikke kommet (via min venn i England), bestilt i februar 2009. Gjennom Bricklink tok det mindre enn en uke, fra USA. Forstå det den som kan…
Det er til å bli @*0%$#$#% av. :smiling_imp:

Ser i dag at shop @ home har fått norway på listen sin !!.
:smiley: :smiley:

Første post for min del. Hei alle sammen!

Har ventet i spenning på s@h skal komme på plass. Bra at dette endelig er nå er oppe og går.
Det som er litt skuffenede, men dog forståelig, er at prisen ser ut til å være lik veil. pris i Norske butikker. Håpet på en litt lavere pris må jeg si. Sett kommer jeg nok da fremdeles til å kjøpe i butikken, men det fine er at løse deler kan kjøpes via s@h :slight_smile:

Da er Norge oppe ja,

12.5-13 % dyrere enn i Sverige gitt.

(Ja og 100% dyrere enn i USA :smiley: ).

Det regnestykket får ikke jeg til å gå opp…

Emerald Night koster f.eks. 1199 svenske kroner, noe som med dagens valutakurs (i følge google) er 957 norske kroner.

I den norske nettbutikken koster Emerald Night 929 kroner.

La oss ihvertfall glede oss over at S@H etter mange år tilslutt har åpnet for levering til Norge. Da er det blitt enda enklere å skaffe seg de settene som ikke føres i vanlige butikker her til lands, og vi kan kjøpe brikker på PickABrick. Dette er jo storartet. Min første bestilling på S@H med levering til Norge er allerede lagt inn.