Vi får si som før: Vi får ta det som en hyggelig overraskelse om det faktisk blir. Og om en skal dømme etter da det ble tilgjengelig i Polen kan det jo hende det blir så dyrt at det er like greit å kjøpe via andre i utlandet likevel
Men la oss nå gi TLC en sjanse, dagen er ikke over enda.
Ja, og med stadig sterkere krone, skal det godt gjøres å prise LEGO lavere enn det vi kan få fatt i utenlands. (Med unntak av Polen, tydeligvis.)
-Erik
PS: En liten regneøvelse: Tantive IV koster $150 i USA. S@H tilbyr nå gratis frakt. Forsendelse til en kompis som sender den videre kommer da på maks. $50. La oss anta en dollarkurs på 6 kroner. Da blir det ((150+50)61,25) = 1.500,- kroner med moms og det hele. På S@H i Danmark koster dette settet 1.399,- DKK, som tilsvarer ca. 1.580,- NOK. Og det er uten frakt.
Sjekket prisen på en gruppe varer i danske kroner og omregnet kursen til norske, og gjorde det samme for svenske… Fant ut at det var mye (10%) billigere i Sverige enn Danmark.
Visste jeg det ikke. Jeg kjøpte den nye regulatoren til power functions gjennom Shop@home i England, den har fortsatt ikke kommet (via min venn i England), bestilt i februar 2009. Gjennom Bricklink tok det mindre enn en uke, fra USA. Forstå det den som kan…
Det er til å bli @*0%$#$#% av.
Har ventet i spenning på s@h skal komme på plass. Bra at dette endelig er nå er oppe og går.
Det som er litt skuffenede, men dog forståelig, er at prisen ser ut til å være lik veil. pris i Norske butikker. Håpet på en litt lavere pris må jeg si. Sett kommer jeg nok da fremdeles til å kjøpe i butikken, men det fine er at løse deler kan kjøpes via s@h
La oss ihvertfall glede oss over at S@H etter mange år tilslutt har åpnet for levering til Norge. Da er det blitt enda enklere å skaffe seg de settene som ikke føres i vanlige butikker her til lands, og vi kan kjøpe brikker på PickABrick. Dette er jo storartet. Min første bestilling på S@H med levering til Norge er allerede lagt inn.