Den ultimate løsningen er nok å bore hull langs stolpen, men det har jeg ikke klart å få til, må ha sånn holder med håndtak (elns) som passer på at den går 100% rett nedover, samt at lyktestolpen er festet og ikke begynner å rotere. I tillegg må man passe på at boren roterer sakte ellers begynner lyktestolpen å smelte (been there, done that ). Så løsningen var nok å lage et lite hull øverst på siden og ha en LED gjennom det.
Sniffanolia:
Tusen takk! Ja, la til en ny dimensjon på ein måda… Synd at bildene ikke yter rettferdighet… Men man får i allefall et intrykk…
Til nå har jeg brukt 3V 3mm kaldhvite leds… Har bestilt 250 varmhvite leds som skal inn i boenheter og andre logiske plasser…
Fonix:
Takker Ble langt bedre enn hva jeg selv trodde! Jeg har da gatelys Sjekk videoen jeg la ut på Facebook i går… Ca 5 minutter uti den, slår jeg av lyset og du får se alle ledsene… Legger oxo ut bilde på posten her…
Jeg har 2 typer gatelys… De som følger med modular houses… Dem må jeg borre et 2,6 mm hull igjennom for å trekke kabel… Men de på bildet til slutt her, er det allerede hull i, så der var det “No bricks harmed”
Hvis du fikser lys i byen din må du sende meg en melding på Facebook så jeg får se Og ikke minst legge ut bilder på gruppa
TOGFREAK:
Næh, stolpen ned i kaldt vann, og borre fra undersiden… Holde løst i stolpen slik at vinkelen ikke flyttes… Og borre saaakte… Da blir det bra
Shutnic:
Jo, helt greie de dærre klossene hvis man bare skal lyse opp en modell… Men skal man gå å slå på 100 enheter, blir det alt annet enn en kjapp løsning… Desuten begrenses det mye med de ferdigkappede ledningene… Og når alt kommer til alt blir det sikkert klippet i ledningene oxo… Men skal ha noen sånne klosser til pariserhjulel og karusell… Og tog…
Matija:
Beste er nok å ha en sånn ja… Men med 2,6mm borr… Stolpen ned i kaldt vann, og borre fra undersiden… Holde litt løst i stolpen slik at vinkelen ikke flyttes, blir det oxo bra
Tror jeg fant de lampene i Clas Ohlson-katalogen, men er ikke helt sikker på hvilke du har brukt, mye LED her…
Så hvis jeg har forstått dette riktig må man altså bore hull i klossene og stolpene (hvilke stolper forresten?), deretter trekke ledninger…nei, dette tror jeg at jeg skal vente med i min egen by. Kan man ikke bare legge en lommelykt inni husene?
Om du bare kan legge en lommelykt inni LEGOhuset? Hmm… Hva ville du sakt om en kjempe hadde lagt en gedigen lommelykt i huset ditt?
Neida, men det er ikke vanskelig altså. Du kan jo faktisk bare legge ledsa inni husene også… Eller tre dem inn i en round open stud, og henge dem i taket… Det har i allefall jeg gjort… De fleste er trans clear… Men akkurat i lekerommet på Mc. Donald, brukte jeg 2 svarte for å få en spot effekt… Ganske tøft irl, og ledsa er 100% skjulte…
Akkurat nå er alt provisorisk… Har vel toppen 50 leds hittil, og holder i massevis med 2 stk AA batterier… De er i en boks med on/off bryter på… Alle er hekla sammen under bordet av fruen faktisk
Men kommer til å dele det opp i flere brytere for:
Gatelys
Kald interiør
Varm interiør
Tivoli og kino
Riktig… Derfor jeg ville “embede” den her i tråden… Man må logge seg på Facebook for å se den i HD, ellers blir de sånn jallaoppløsning… Men Sniff sa at den funka for henne nå…