Lilleby

Note to self: Sørg for å ha nok speil tilgjengelig hvis Herman plutselig dukker opp på døra og skal se Lilleby :slight_smile:

Jeg har min layout i 2 nivåer, er ingenting under forhøyningen annet enn et togskinnespor /undergrunnsbane og noen sporadiske installasjoner som Tutles lair, tjuvradder som varmer seg på åpne bål, skjeletter etc. Men det gir helt klart litt mer liv i byen/layouten.

Fortauet er endret til 8 x 16 plates med rekkverk etter dette bildet ble tatt i høst. Tror forresten det er Bonden som er på vei ned trappen.

Mange fler bilder kan sees i Instagramlinken i signaturen min, du trenger ikke være registrert bruker for å kunne se dem

Daniel: Det er slike ting som gjør at jeg er litt tilbakeholden med å legge ut bilder av egne ting. Har med ungene i “arbeidet”, så det er både snø og friends i en ellers sommerlig layout med modular buildings i sentrum. Ingen gjennomført minifig scale, og mocsene vitner om ulike nivå hos skaperne. Men alle utløste glede og mestringsfølelse når de var ferdige, og den ustandariserte layouten har gitt timer med glede og kvalitetstid for det meste av familien. Hele konstruksjonen vår må vel karakteriseres som resultatet etter et vell av kompromisser - tid, klosser, plass, alder og deltagelse og ulike viljer/ønsker. Så jeg kan leversvært godt med en “feil” skalert rullebane, men liker ikke tanken på at det vi koser oss med skal vurderes av andre og kanskje karakteriseres som “ikke pent”. Men jeg er enig i resonnementet - hva har det å si hva andre mener? Skal sterkt vurdere å legge ut noen bilder etter hvert som prosjektet tar form.

Chilis: jeg har sett veldig mye på din løsning - den er fantastisk pen! Jeg har veldig lyst til å lage noe som ligner, men i lavere utgave.

Chilis: WOW! Har ikke ord jeg! Du er en sann kunstner! Fader til gjennomført stemning da! Nydelig rett og slett :slight_smile: Sånn jeg ser for meg i et vindu fra gaten på den feteste lekebutikken! :slight_smile:

Bonden, ajja sånn ja. Skjønner… Det er selvsagt ikke alle som evner å forstå hvordan sånne magiske byer blir til. Og absolutt ikke kult å bli dømt selv fra sånne…
Men, send meg et bilde på innboks en dag, eller en link når du legger ut byen. Jeg er svært dårlig til å følge med her på forumet serru. Jeg burde egentlig hatt premie! :smiley:

Jeg lider av fot-i-munn-syndromet.
Jeg prøver å komme med tips om hvordan andre kan få sin layout til å se ut slik de selv ønsker, men jeg blir alt for ofte missfortsått slik at folk tror at jeg ønsker å kritisere det de er fornøyd med.

I virkeligheten er jeg mer truende til å kritisere ikke helt vellykket bruk av speil enn en fornuftig plassert 96-studs rullebane. Med mindre noen spør meg om hvordan de kan få en 96-studs rullebane til å virke lengre, denslags bør akkopagneres med lyden av noen som slipper på en mynt …

(Hint: Det står ikke noen bygninger i enden av en vellykket plassert 96-studs rullebane.)

Så gøy å se utviklingen deres! :smiley:
Syns dere er flinke, og ikke bry dere om negative innspill :wink:
Alltid gøy å følge med på slike bilde-tråder som blir oppdatert. Alle har
hver sin smak og stil, og det vil alltid finnes andre som har sine meninger om
ting.
Bygg på, og oppdater oss :smiley: Gleder meg :smiley:

Så kort har vi kommet. Rommet er iallefall tømt, og i morgen skal jeg male skyer og begynne med bord… Dette kommer til å ta tid…

!?

Du må rydde rommet ditt Daniel! :wink:

Åhh fint rom til layout! :smiley:
Du har litt jobb forran deg ser jeg, lykke til :smiley:

Off, ikke snakk! Føler det temmelig overveldende hver gang jeg ser på det kaoset som må demonteres, vaskes og sorteres, før jeg i det hele tatt kan begynne å bygge igjen :confused: Kommer nok til å stå en stund med modular buildings og en hotell MOC, som står klart på stua til utflytning.

Anyway, Lilleby må jo ha skyer :slight_smile:

Wow, pent!!! Hvordan har du gått frem for å male dette? :smiley:

PS: Er det lille (kvist)hullet i himmelen (litt nede til venstre for midten) en hemmelig inngang fra Lilleby til andre LEGO-verdener som Castle, Star Wars, Ninjago osv (ref: The LEGO Movie)? :wink:

Takk for det :slight_smile: Første gang jeg prøver meg på dette. Bruker spraylakk og en pappbit som jeg har klipt ut til å ligne en sky. Holder så pappbiten mot veggen, og sikter rett under overgangen mellom vegg og papp.

Jaja, du har helt rett mht overgangen, hehe :slight_smile:

Dette var det jeg hadde klart på stua. Nå er det tid for å rydde opp i kaoset…

Ps, litt irritert over å måtte kjøpe masse unødvendige veier. Bedre før når man fikk kjøpt samme typer.

Utrolig artig å følge med på prosessen din - og litt irriterende å ikke ha mulighet til å gjøre det samme selv;)

Enig. Dette gjelder egentlig både skinner og veiplater. Sving, T og X kryss er jo billige på BL, men antar du som alle andre trenger flest rette…

Ja, enig, dette ser veldig bra og lovende ut! Fin bakgrunnsfarge og passende med skyer! Stå på!

Dette ser veldig spennende ut. Er litt nysgjerrig på størrelsen på bordet du bygger. Jeg kunne telle meg til fire plater som er 1 meter dybde. Hva er lengden? Og synes du fire plater er grei dybde mtp å bøye seg over og kunne “leke med” det som står helt innerst?

Jeg har erfart at 4 baseplater “dypt” er i meste laget for å rekke det som er lengst vekk, men så skal det sies at jeg ikke er blant de høyeste (1,70 når det er varmt, 1,68 når det er kaldt :wink:

Hehe, da er vi ganske identiske. Jeg er 167. Jeg testet litt i går og da kom jeg frem til at tre plater passet meg bra, men føler at jeg ikke får plass til så mye som jeg skulle ønske. Togsbanen tar ganske mye plass og tre plater er minimum til en 180 grader sving. Likte designet til Daniel. Gleder meg til å følge fortsettelsen av denne Lilleby. Helt klart en inspirasjon. (samme gjelder byen din, Chilis) :slight_smile:

[attachment=0]tog.jpg[/attachment]
Bare å kaste seg på!

Luza: Jau, er heldig mht. til size på man caven her :slight_smile:
Plater på BL tar for lang tid :slight_smile: Er uansett bare i sentrumsområdet jeg vil ha disse nye platene. Får donere resten til kidsa :slight_smile:

Chilis: Takker :slight_smile:

MrCradock: 4 plater i dybden ja. Helt perfekt for meg, men jeg er 183. Gamle Lilleby var 6,5 plater i dybden. Selv om den var på et trillebord, ble det bare for mye. Sykt tungt å flytte på oxo! Vil si at jeg iallefall er kjempeglad for å ta valget og jobben med å nedsize. Samtidig fikk jeg økt fra 100 til 150 plater :slight_smile: Lengden er 5,9m

Lowrider: Jøss, et ordentlig Lillebytog! :laughing:

Oppdateringsbilde. Ikke mye å si annet enn de fleste bygninger er på plass…